Sports

British newspaper to pursue legal case against Armstrong

Armstrong exits the doping control van during the Tour de France July 18, 2001.—Reuters picArmstrong exits the doping control van during the Tour de France July 18, 2001.—Reuters picLONDON, Jan 19 — The Sunday Times said it would vigorously pursue a £1 million (RM5 million) legal action against Lance Armstrong after the American cyclist admitted using banned drugs.

“We watched Lance Armstrong’s interview with interest and noted his numerous admissions regarding taking performance-enhancing drugs,” a Sunday Times spokesman said.

“The Sunday Times believes that our case for recovering the £1 million he obtained from us by fraud is now even stronger. We will be pursuing that case vigorously.”

The newspaper paid Armstrong in 2006 to settle a legal case after it had questioned what was behind his Tour de France wins in an article published in 2004.

The newspaper, part of Rupert Murdoch’s media business, also wants to recover interest and legal costs incurred in the case.

Armstrong confessed to doping during his seven Tour de France wins in an interview with Oprah Winfrey broadcast late on Thursday. — Reuters

Comments

Please note that you must sign up with disqus.com before commenting. And, please refrain from comments of a racist, sexist, personal, vulgar or derogatory nature and note that comments can be edited, rewritten for clarity or to avoid questionable issues. As comments are moderated, they may not appear immediately or even on the same day you posted them. We also reserve the right to delete off-topic comments